Hajtörténelem


 Gondoltam, megmutatom nektek, hogy milyen frizuráim voltak úgy 5-6 év alatt, elég sokat váltogattam, és szerintem simán elmondhatom, hogy minden féle színű és hosszúságú hajam volt már. Azt mondják, általában akkor vált egy nő frizurát, amikor változás következik be az életében. Szerintem lényegében ez így van :).




FIGYELEM! a Tovább után töménytelen mennyiségű túlnyomórészt vállalhatatlan kép található :D. Megtekintése csak saját felelősségre!



 A kezdetek: Mikor megszülettem, gyönyörű szöszke hajam volt, aztán sajnos bebarnult, és sötét "macibarna" lett. Tipikusan, ami se barna se fekete, a kettő közötti behatározhatatlan szín. Hosszra mindig is rövid volt, túl fiús voltam ahhoz, hogy hosszú hajam legyen, (és nem mellesleg a kalácsképemhez sem igazán ment volna a hosszú haj :D) Aztán 14 évesen elkezdtem növeszteni, a fodrász pedig befestette vörösre. Innen kezdődik a képes dokumentáció

Mondjuk, hogy ez az első vállalható képem, bár ettől ez még nagyon messze van :D. Lényeg látszik, itt már sikerült áll alá növeszteni a hajam, elöl is volt némi frufrum, a színe is kb ilyen volt, mert a vörös valamiért eléggé hamar kikopott belőle és inkább ilyen lilás-barnás lett. Aztán volt amikor jujvörös lett, az volt a másik véglet :D. Ez a hossz aúgy soha nem állt sehogy, midnig úgy néztem ki, mint aki kócosan kelt ki az ágyból.

Itt fodrászt váltottam, barátnőm anyukája csinálta a hajam, az a festék amivel ő dolgozott, jobban megmaradt vörösnek a hajamban, plusz vágattam magamnak pónifrufrut, mert akkor az annyira menő volt. Mit ne monjdak, katasztrofális bőrömnek nem tett jót, hogy nem szellőzött a homlokomnál. De a pónifrufrut szerettem ^^

Aztán jött az ötlet, hogy már nagyon unom a vöröset, mi lenne, ha tennék bele, hm hm mondjuk egy kis világosbarnát. Hova tegyünk? Melír? aa nem. Akkor? A hajam alsó részeit szívattuk le. Baromi nehezen adta meg magát a vörös. Már marta a fejem a hidrogén, és csak nem akarta megadni magát. Elsőre ilyen szín lett. Itt látható az a csudás jelenség, hogy ahogy már volt némi hossza a hajamnak, elkezdett hullámosodni. Úgyhogy a szőkítéssel szorosan egy időben kedztettem vasalgatni is. 

Itt már végre normális szőke színt kapott a világosbarna, egyenesnek is egyenes volt, a vörös is tetszett. Imádtam ezt a hajat, egy fiú azt mondta, hogy olyan "tündérhaj" :D. 

Mivel vasaltam és szőkítettem a hajam, de bármit tenni az egészsége érdekében lusta voltam, konkrétan ette a hajamat ez a folyamat. Úgyhogy közös megegyezés alapján visszafestettük körbe alul, és a frufru lett szőke. 

Aztán a 2-3 évnyi telifrufrutól kikészült a homlokom, meg amúgy is macerás volt mindig beszárítgatni, elkezdtem lenöveszteni, na azt a folyamatot borzalmasan utáltam, 2-3 hónapig egyáltalán nem állt sehogy, utána meg így ezzel a csatos módszerrel tűztem el, mert már nagyon a szemembe lógott.


Itt volt az, hogy végre tökéletesen lenőtt a frufrum ahhoz, hogy oldalra tudjam tenni, és ott is maradt. De már akkor 3-3,5 éve voltam vörös, már untam :\


Milyenre festessem?

Feketére, mire másra :D. Nagyon sokaknál előfordul, hogy ledobja a feketét, kikopik stb. Na, bámulatos módon úgy befedte nekem a vöröset, hogy még :D És ki sem kopott. Nagy váltás volt a vörös után a fekete, nagyon tetszett. 

Ezt a képet azért tettem be, mert tökéletesen látszik, hogy milyen hosszú volt a hajam hátul. Itt, akkor olyan 30-35 cm lehetett. Nagyon szerettem, hogy folyton nő, amióta nem szőkíttettem alul, régen mindig csak álmodtam ilyen hosszú hajról.


 
Ezt a képet csak érdekesség-képpen tettem be, mégpedig azért, mert biztosan sokan hallottátok már, hogy nem célszerű hajat festeni "azokon a napokon". Én magam is azt hittem, hogy ez egy ilyen urban legend, és nincs semmi alapja. Mindaddig, amíg nem egyszer azokon a napokon voltam fodrásznál. A fekete nem fogta be a hajam, helyette összefogta a szőkét, amiből meg lila lett. Addig sohasem fordult elő ilyen, pedig akkor már jó pár hónapja voltam fekete. A fodrász kiborult,  én mondjuk jól szórakoztam :D. 


Aztán a lila hamar kikopott, viszont akkor meg az volt a problémám, hogy oké eléggé hosszú már a hajam, de én megahosszú hajat akarok, mégpedig itt és most alapon. 

Néhány info a hajhosszabításomról: keratinos hőillesztéssel csinálták, indiai 1. osztályú hajat vettem (rossz döntés volt) 50 cm hosszú volt. Igazából amennyire sűrű a hajam, 3x ennyi hajat is elbírt volna a hosszítás, de 17-8 évesen alkalmi melóból még nem kerestem annyit :D.

Így látszik hátulról is a hossza. Igazából így visszatekintve már tuti varratnám a póthajat, a hőillesztés kis gumókkal jár, baromi nehéz fésülködni, gubózódik, és az indiai haj természetéből adódóan baromira hullámosodik. Reggelente kelhettem 1 órával hamarabb, hogy kivasaljam. Kb 2 hónapig volt fenn a haj, utána leszedettem, már nem bírtam idegekkel :D. Viszont arra nagyon jó volt, hogy a hajam utána gyorsabban kezdett nőni. 


Fekete kb 1 évig voltam, most mondanám, hogy untam, de nem, igazából már túl kontrasztosnak éreztem a fekete-szőkét. Kicsit vissza akartam kanyarodni az eredeti hajszínemhez. Ez festés után készült pár nappal, még nem körvonalazódott teljesen a szín, alul még túl sötét volt, a frufrumból pedig rendre kikopott a sötétebb szín. 


Itt már normális színe volt, eléggé hosszú is.  Ez 1 téli kép, ha jól emlékszem. 


Aztán elkezdtem melíroztatni kb 2 hónapja, már nem emlékszem milyen felindulásból. 

És az utolsó fodrászolás után ilyen lett. Nagyon tetszettek ezek az átmenetes hajak, úgyhogy mindenképp ilyet akartam, de nem úgy, hogy felül sötét és alul világos, mintha le lenne nőve, mert tudom, hogy a hajvégeket borzasztóan roncsolja a világosítás. Itt, ezen a képen a szőke rész még eléggé sárgás, de elkezdtem hamvasítani.

Itt már némileg jobb a helyzet, ez a kép eheti. 


Hát ennyi lett volna a "gyors" frizura áttekintés, remélem nem untátok halálra magatok :D.


This entry was posted on 2011. október 8., szombat and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Hajtörténelem”

  1. Tök jó ötlet, én is előkutatom magamnak a régi képeimet :)

    VálaszTörlés
  2. nagyon jò post:) én ilyet nem mernék csinàlni,mert régen kerestem a kalandot fodràszkodàs terén:) lehet, konzervatìv vagyok, de szerintem természetes barnàn vagy a legszebb.

    VálaszTörlés

Többiek